|
Mercedes EQB 350 4MaticPRØVEKJØRT: Sju seter og elektrisk, mye plass, god komfort og firehjulsdrift. EQB er den praktiske fetteren til EQA og har kraft nok til å bli Mercedes’ neste bestselger i Norge. |
Opel Grandland Hybrid4, UltimatePRØVEKJØRT: Morna til bensin- og dieselmotorer, velkommen til ladehybrider med 2- og 4-hjulsdrift i oppgradert Opel Grandland. Bedre lys har den også fått. |
Ole Brumm-bileneBILTEST: Ja, takk til begge fordeler, er svaret på spørsmålet om hvorfor velge ladehybrid: utslippsfrie og lang rekkevidde, bare ikke samtidig.
|
VinnertyperBILTEST: De er ganske forskjellige, men begge selger godt. Hvor ligger styrken til Polestar 2 i møte med Hyundais 800 Volt teknologi i Ioniq 5? Følg med på en ganske jevn duell.
|
|
Mercedes-Benz EQS 580 4MaticPRØVEKJØRT: Det er lett å bli overveldet ved førsteinntrykket av EQS, Mercedes-Benz’ elektriske flaggskip. Komfort, plass, ytelser, bakakselstyring og ikke minst vegg-til-vegg-skjermen imponerer. Men etter noen dager tenker du at sånn bør jo egentlig alle biler være. |
Opel Insignia Tourer Ultimate 174 hk 4x4PRØVEKJØRT: Hvis du vil flyte på asfalten og la setet massere ryggen din, og endatil gjøre det i en Opel, så er Insignia valget. Men om et par år eller så penses den siste tysk/amerikanske Opel inn på de evige motorveier – og vil deretter fortsette som en attraktiv bruktbil i mange år. |
Volvo C40 – kun elektriskPRØVEKJØRT: Så har Volvo C40 vært en snartur innom Norge, men bare for å vises fram. De første kundene kan glede seg til Volvos elektrisk crossover til jul. |
Toyotas viktigste nykommerPRØVEKJØRT: bZ4X er Toyotas første batterielektriske bil. Den er uhyre viktig for Toyota, kommer til å bli en storselger i Norge i kraft av Toyotas posisjon og er en bra elbil, men flytter ingen viktige grenser. |
Den herlige følelsenBILTEST: Hva er vel mer naturlig å ankomme den populære fortauskafeen med midt på sommeren, enn i en liten bykabriolet? Som eksempelvis Fiat 500 eller Smart ForTwo. Eller hva med å dra på tur ut i åpent landskap og bade i solen med MX-5? Det er sommer, det! |
NIO ES8 Pioner EditionPRØVEKJØRT: I NIO skal du først og fremst føle deg hjemme. Batteribytte på fem minutter erstatter køståing ved hurtigladere langs veiene og kundene skal føle seg ivaretatt. |
|
Mercedes-Benz C 200 4MaticPRØVEKJØRT: C-klasse har siden den ble lansert som 190 så langt tilbake som i 1982, utgjort en særdeles viktig pilar i modellprogrammet til Mercedes. Nå er neste generasjon her. |
Tesla Model Y Long RangePRØVEKJØRT: Etter år med venting har Tesla i et forrykende tempo lansert Model Y som kanskje er den beste elektriske SUV-en akkurat nå, og helt klart Teslas mest interessante sett med norske øyne. Pris fra 534.900 kroner |
Hybride utfordrereBILTEST: Mitsubishi og Volkswagen er igjen blitt konkurrenter og møtes ved stikkontakten. Vi ser nøyere på hva som skiller og forener Mitsubishi Eclipse Cross og VW Tiguan eHybrid. |
OriginalenPRØVEKJØRT: Som en av de raskeste fossile til under 500.000 kroner, appellerer Golf GTI til dem som har dårlig tid. |
Bentley Bentayga hybridPRØVEKJØRT: Bentley Bentayga hybrid er ikke bare bilen for de store anledninger, størrelsen tilsier at den bør kontraheres framfor å kjøpes. |
En litt flottere el-VWEr 18.000 kroner et passende tillegg for å oppgradere fra VW ID.4 til den litt tøffere kupe-SUV-en ID.5? Tja, det vil kun tiden vise. Uansett er de første bilene i Norge nå, men med måneders leveringstid for dem som ikke allerede har bestilt. |
Stor og nå ladbarPRØVEKJØRT: Hvorfor betale 810.000 kroner for Kia Sorento med 204 dieselhester, når 265 ladbare bensinhester koster 150.000 kroner mindre? |
|
SeierherreneBILTEST: Noen trenger god plass, andre veksler ekstra beinplass i baksetet inn i mer premium innpakking. Møt tre høyaktuelle elbiler: Mercedes EQA 250, Skoda Enyaq og VW ID.4. |
Den italienske jobbenBILTEST: Fiat har gjort jobben og elektrifisert legenden 500, men det var Mini filmteamet valgte til de spektakulære kjørescenene nord i Italia i «The Italian Job» i 1969 og i oppfølgeren 34 år senere. |
I pose og sekkBILTEST: Velger du en ladehybrid får du i både pose og sekk: en nullutslippsbil når du vil, og null rekkeviddeangst når du skal langt. Mercedes Benz A250e og VW Golf eHybrid er to attraktive kompakt-varianter. |
Diesel og ladbartPRØVEKJØRT: Prisen du betaler for å spare 223.000 kroner er 155 liter mindre bagasjerom. Velkommen til Mercedes-Benz GLC 300de Plug-in. |
Familie-PorschenPRØVEKJØRT: Du ønsker deg en sportsbil, men familielivet krever en stasjonsvogn med firehjulsdrift. Og den skal helst være elektrisk. Valget er såre enkelt: Porsche Taycan 4 Cross Turismo. |
Stor bil – store ambisjonerPRØVEKJØRT: BYD går elektrisk inn i Europa, og starter for sikkerhets skyld i Norge. SUV-en Tang er like stor som ambisjonene, hvilket betyr å bli godt synlig på norske veier i løpet av høsten. |
Bestselger møter utfordrerBILTEST: Til tross for ulikhetene møtes Audi og Ford i skjæringspunktet mellom e-tron 50 Advanced Business og First Edition av Mustang Mach-E. Hva forener og hva skiller disse 600.000-kronersvariantene av de to elbilene? |
Litt tøfferePRØVEKJØRT: Legg til bokstavene GR, og du har Toyotas tøffeste C-HR. |
|
Neste 25 artikler |
|