-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
En Chevrolet som kunne passe for Norge
GM forbereder seg til masseproduksjon av elbiler i 2023. Her er en modell som kunne passe godt i det norske landskapet.
Det var på CES-utstillingen GMs toppsjef, Mary Barra, presenterte den kommende Chevrolet Equinox EV. Den mellomstore crossoveren, litt mindre enn en Mustang Mach-E, er i dag blant de mest populære Chevrolet-modellene i USA.
Barra antydet at el-utgaven av Equinox skal på (det amerikanske) markedet høsten 2023 med en prislapp på rundt 30.000 dollar. Til sammenligning koster rimeligste modell med bensinmotor fra 25.000 dollar.
Foreløpig er det begrenset med tekniske detaljer – Barra lover at de snart vil fortelle mer om den nye modellen.
Vi vet imidlertid at den skal bygges på GMs Ultium-plattform, og denne tillater store batteripakker på 50-200 kWt som – avhengig av biltype og vekt – kan gi rekkevidde på over 600 kilometer.
Den største pakken er forbeholdt røslige modeller som GMC Hummer og Chevrolet Silverado, så en kapasitet på inntil 100 kWt er nok mer realistisk i en mellomstor crossover.
Trolig vil Equinox EV bli basert på 400 volts arkitektur med mulighet for hurtiglading på inntil 200 kW.
Chevrolet har ikke hatt et europeisk nettverk de senere årene, men nå som GM har kvittet seg med sine europeiske merker, Saab og Opel/Vauxhall, kan det kanskje være aktuelt med et nytt forsøk? En serie elbiler i ulike formater burde øke potensialet.