-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ukens hyperbil-kandidat: Kincsem
Du skal være ganske langt inne i hestehistorien for å vite at Kincsem var en ungarsk fullblodshest. Ingen har vunnet så mange løp etter hver andre (54) som hun.
Ikke vet jeg om det heter trav eller galopp det hun holdt på med heller, det eneste jeg vet er at nå skal dette bli navet på en superbil med «zero emissions muligheter».
De innledende informasjonene er ganske kryptiske.
De skriver at som verdens eneste fulldigitaliserte bilprodusent er ungarsk/britiske Kincsem basert på konstruksjonen fra en Formel 1 aktør og at det hele er bygget opp rundt kunstig intelligens og blokk-kjede teknologi.
Investorer tar de forresten bare imot via Sygnum Bank, en sveitsisk institusjon helt basert på digital valuta.
Det eneste som er forholdsvis klart oppe i denne tåken er at Ian Callum er bedt om å stå som sjefsdesigner for bilen.
Callum var og er fortsatt en av verdens beste designere, selv om han ble presset ut av de nye geniene hos Jaguar i fjor (han har noe Aston bak seg også).
Han sier at ikke bare har han fått muligheten til å designe en av verdens vakreste biler, han skal også bygge opp en designavdeling som skal utarbeide et designspråk som skal kunne brukes av en av verdens mest innovative luksusmerkevarer.
Det legges med andre ord opp til litt ambisjoner her.
Men det later til at han ikke blir alene om moroa.
Tibor Bak, mannen som står bak Motors som skal få frem denne bilen, sier at han planlegger å bruke verdens topp-designere for å skape en hel familie av vakre superbiler.
Henvisningen til null-utslipps muligheter betyr vel sannsynligvis at de skal bruke Formel 1-teknologi med et utvidet hybrid-innslag slik at man pusle rundt innenfor Ring 2 med en pasifisert forbrenningsmotor og bare trille fremover på hybrid elektrisitet.
Hvis de dukker opp i innboksen igjen skal jeg si fra.