-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny Honda HR-V blir litt større og bare hybrid
Den nye kompakt-SUV-en er litt større og mindre tørst, men Hondas elektrifiseringsvei går via hybrid for tredje generasjon av HR-V. Bilen kommer til Norge rett etter jul.
– Kommer i januar/februar, er svaret Tor Medlien i Honda gir på spørsmålet om når ny HR-V er i landet.
Honda skynder seg sakte i elektrifiseringsspørsmålet. Etter å ha lansert den svært moderne og fremtidsrettede el-småbilen E, går Honda veien via hybrid som ikke kan lades når HR-V nå fornyes.
Men for Honda er det verden som gjelder, og ikke først og fremst Norge, så derfor lar de lademulighetene ligge til store markeder i Europa – og ikke minst USA – er modne for det.
HR-V er altså en av Hondas verdensbiler bygd på Global Small Platform som den deler med den litt mindre Jazz. Det betyr samme smarte bakseteløsning hvor den todelte sitteputen kan løftes opp mot bakseteryggen for å frigjøre lastehøyde fra gulvet til taket.
Med relanseringen av HR-V i Japan sent i 2013 og fra ettersommeren 2015 i Norge etter at bilen hadde vært borte siden 2006, var det med bensinmotor, dieselmotor for Europa og Norge og som hybrid. CVT-overføring av kraften var alternativet til den manuelle girkassen og hybriden var ikke tilgjengelig i Norge.
Dieselmotoren forsvant ut allerede i 2018 og turbomotoren på 182 hk er heller ikke med videre. Det norske modellprogrammet består heretter bare av Hondas kjente 1,5 liter, nå med 107 hk ytelse, men som med elektrisk drahjelp ender på 131 hk og 253 Nm. Bilen trekker fortsatt bare på forhjulene og kun automatgir (CVT).
Samtidig senkes utslippet fra 156 til 122 gram CO2/km.
Tre utstyrsvarianter blir tilgjengelig, og dette er prisene når bilen nå kan bestilles:
* Elegance kr. 386.900
* Advance kr. 412.900
* Advance Style kr. 438.900
Prisene tar utgangspunkt i dagens engangsavgift på snaut 60.000 kroner. I det framlagte forslaget til statsbudsjett øker avgiften på bilen med rett over 10.000 kroner.
I følge OFV er det så langt i år kun registrert 12 Honda HR-V mot 33 på samme tid i fjor.