Nytt designspråk hos Dacia
Nytt designspråk hos Dacia
Nytt designspråk hos Dacia
Nytt designspråk hos Dacia
Nytt designspråk hos Dacia
Nytt designspråk hos Dacia
Nytt designspråk hos Dacia
Nytt designspråk hos Dacia
Nytt designspråk hos Dacia
Nytt designspråk hos Dacia
Nytt designspråk hos Dacia
Nytt designspråk hos Dacia
Nytt designspråk hos Dacia
Nytt designspråk hos Dacia
Nytt designspråk hos Dacia
Nytt designspråk hos Dacia

Nytt designspråk hos Dacia

For et års tiden siden viste Dacia sin nye logo. Nå finner den veien til samtlige modeller som selges fra i dag.

Publisert Sist oppdatert

Det var i det store slippet hos Renault i januar 2021 vi første gang møtte den nye, minimalistiske logoen hvor de på elegant vis har flettet sammen er D og en C for å danne en lenke. Dacia Link. Smart. Og den står jo perfekt til merkets minimalisme.

Logoen har vært benyttet i Dacias kommunikasjon det siste årene, og de fleste utsalgssteder skal også være dresset opp i nytt design. Nå står bilene for tur.

Og her gjør Dacia noe ganske unikt – de bytter ansikt på samtlige nye modeller i en eneste smell. Noe slikt kan jeg ikke huske å ha opplevd tidligere.

Samtlige biler som bestilles fra og med i dag får ny front og hekk samtidig som den nye logoen finner veien til detaljer i både eksteriør og interiør.

Dacia har nylig lansert to nye modeller, elbilen Spark og 7-seteren Jogger.

Dessverre har nylige tester hos EuroNCAP vist at lav pris i Dacias tilfellet er synonymt med lav sikkerhet, og ingen av modellene har funnet veien til Norge hvor Duster er eneste Dacia-modell på programmet.

De nye modellene får sin offisielle debut på høstens bilutstilling i Paris, og utleveringene starter i årets fjerde kvartal.

Powered by Labrador CMS