-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
En Chevrolet som kunne passe for Norge
GM forbereder seg til masseproduksjon av elbiler i 2023. Her er en modell som kunne passe godt i det norske landskapet.
Det var på CES-utstillingen GMs toppsjef, Mary Barra, presenterte den kommende Chevrolet Equinox EV. Den mellomstore crossoveren, litt mindre enn en Mustang Mach-E, er i dag blant de mest populære Chevrolet-modellene i USA.
Barra antydet at el-utgaven av Equinox skal på (det amerikanske) markedet høsten 2023 med en prislapp på rundt 30.000 dollar. Til sammenligning koster rimeligste modell med bensinmotor fra 25.000 dollar.
Foreløpig er det begrenset med tekniske detaljer – Barra lover at de snart vil fortelle mer om den nye modellen.
Vi vet imidlertid at den skal bygges på GMs Ultium-plattform, og denne tillater store batteripakker på 50-200 kWt som – avhengig av biltype og vekt – kan gi rekkevidde på over 600 kilometer.
Den største pakken er forbeholdt røslige modeller som GMC Hummer og Chevrolet Silverado, så en kapasitet på inntil 100 kWt er nok mer realistisk i en mellomstor crossover.
Trolig vil Equinox EV bli basert på 400 volts arkitektur med mulighet for hurtiglading på inntil 200 kW.
Chevrolet har ikke hatt et europeisk nettverk de senere årene, men nå som GM har kvittet seg med sine europeiske merker, Saab og Opel/Vauxhall, kan det kanskje være aktuelt med et nytt forsøk? En serie elbiler i ulike formater burde øke potensialet.