-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Nye modeller i kø hos Renault
Renault Kadjar har vært på markedet siden 2015 og er dermed moden for et generasjonsskifte. Nå er det bekreftet at den også får nytt navn.
Austral skal nykommeren hete når den debuterer om et års tid, men det skal nok mer til enn et nytt navn for å blåse liv i en modell med meget beskjedent salg sammenlignet med franske og tyske konkurrenter.
I Norge er det ifølge OFV registrert 904 nye Kadjar siden lanseringen i 2015, og hittil i år viser statistikken kun 12 stykker – en halvering fra samme periode i fjor.
I Norge er elbilen Zoe selve bærebjelken for Renault, men også den har en svært dårlig utvikling i et marked der utvalget av elbiler har økt betydelig de siste årene. 753 Zoe hittil i år er en reduksjon på 66 prosent fra samme periode i fjor.
Vi vet at elektrifiserte drivlinjer er alfa og omega for å lykkes i vårt marked, noe nye Captur er et godt eksempel på. Bilen ble i fjor lansert som ladbar hybrid, og det har ført til 580 registreringer hittil i år – en tredobling fra samme periode i fjor.
Det er lett å skjønne at den norske Renault-organisasjonen gleder seg til lanseringen av nye Megane E-Tech Electric til våren – en moderne elbil med de egenskaper som skal til for å bli en norsk suksess.
Nykommeren Austral blir som forgjengeren Kadjar i utgangspunktet en bil med fossile drivlinjer. Men trolig vil den også komme som ladbar hybrid, og det kan gjøre modellen mer attraktiv i Norge og en del andre markeder hvor det er lønnsomt å kjøre miljøvennlig.
I format blir Austral ikke ulik Kadjar med en lengde på rundt 4,5 meter. Den skal bygges på samme CMF-C plattform som Nissan Qashqai, og det gir mer innvendig plass og praktiske egenskaper.
I tillegg får den et moderne interiør med digitale instrumenter og infotainment-system med berøringsskjerm.
Vår illustratør ser for seg hvordan Austral kan se ut i ulike farger, og han har også skissert bilen i en coupé-versjon.
En annen storselger for Renault internasjonalt er Scenic – en tidlig flerbruksbil som opprinnelig startet som en Megane-variant. Dersom Megane E-Tech Electric blir den suksessen Renault håper, ligger nok en ny Scenic elbil i løypa også.