-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lexus gir forsmak på elbil
Selvsagt får ikke Toyota og Subaru være alene om å bygge på den nye e-TNGA-plattformen. Nå har Lexus sluppet bilder som gir et bedre inntrykk av hvordan deres utfordrer vil se ut.
Lexus lover engasjerende kjøreegenskaper når de skal bygge sin første elbil fra bunnen av.
Joda, de har allerede en elektrisk UX 300e, men den er ikke særlig konkurransedyktig i dagens marked med hensyn til rekkevidde og ladehastighet. Derfor haster det å få en «skikkelig» elbil på markedet.
Foreløpig er det sparsomt med tekniske detaljer om nye RZ, men Lexus vil utstyre bilen med «Direct 4» intelligent firehjulsdrift som balanserer effekten mellom akslene etter behov.
Bilen får selvsagt også «steer-by-wire» som Toyota bZ4X og Subaru Solterra. Det muliggjør bruk av et «avkuttet» ratt tilsvarende det som benyttes i fly i markeder hvor dette tillates.
De første skissene antyder at RZ får de fleste designtrekk overført fra konseptbilen LF-Z Electrified som vi omtalte i mars.
Den gang antydet Toyota en batteripakke på 90 kWt som skulle gi en rekkevidde på opp mot 60 mil. Til sammenligning får bZ4X og Solterra en batteripakke på 71,4 kWt.
Ladefart på 150 kW er ikke veldig imponerende, men maks ytelse på 400 kW og moment på 700 Nm høres ut som ytelser i sportsbilklassen. Så antyder de også en akstid på tre blank og toppfart på 200.
Bilen skal komme i salg i Europa mot slutten av neste år, så den ligger omtrent et halvår bak sine mer moderate familiemedlemmer i køen.