-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Foxconn-bilen blir offentlig
Til nå har bilene fra ambisiøse Foxconn bare vært vist på en stor internpresentasjon. Nå står den ene modellen på en utstilling i Hong Kong.
Det er en viss logikk i at mobiltelefonprodusenter ønsker å bygge biler.
Biler er jo ikke emosjonelle objekter lenger. Vi har etter hvert samme holdning til dem som til telefonen: «Det spiller ikke noen rolle hva den heter eller hvor gørrkjedelig den er, bare batteriet holder».
Foxconn er blant dem som har gjort det helt klart at de vil bygge bil – eller i det minste være en sentral partner for en bilbygger.
De viste noen imponerende ideer på sin nylige Tech Day, og nå deltar de på den internasjonale MotorXpo i Hong Kong der E-modellen, gjort av Pininfarina, er plassert i designersonen.
Pininfarina sier at dette er første ledd i et langsiktig strategisk og teknisk samarbeide mellom dem og Hon Hai – som er det egentlige navnet på Foxconn.
De kaller bilen et flaggskip, egnet spesielt for business-bruk med et baksete som enkelt kan gjøres om til et dedikert mobilt kontor.
Det legges også vekt på prestasjonene. 750 hk og null til hundre på 2,8 sekunder så mobilkontor-rekvisitaene fyker veggimellom.
750 kilometer er påstått rekkevidde.
Se ikke bort fra at Pininfarina er i stand til å bygge korte serier av biler de designer og utvikler – når det er snakk om eksklusive versjoner.