-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Storveis fra Hyundai
Hyundai har også bygget luksus i gamle dager. Grandeur het toppmodellen. Nå er den gjenoppfrisket – fabrikkens egen restomod.
Det begynner å bli vanlig å bygge batterielektrisk drivlinje inn i klassiske biler. Men her har Hyundai gått enda lenger.
De har tatt utgangspunkt i en av sine klassikere, redesignet den – men med veldig klare spor fra originalen, og så lagt inn en moderne drivlinje.
De har gjort det en gang før med den gamle Ponyen som de gjorde helt ny.
Grandeur er en bil fra den andre enden av skalaen. Flaggskipet kom i 1986 og levde inntil det ble erstattet av noe enda mer pompøst, Dynasty, i 1996.
Den bilen de har tegnet på nytt, og som de viser nå, er egentlig ganske trofast mot de kantete linjene og den dominerende fronten til originalen. Det er innvendig de store endringene er gjort for du kan trygt kalle det nye interiøret for ganske moderne.
Nesten til det parodiske.
Eller hva med en skjerm som omformes til tangenter slik at du kan sitte og spille piano mens du venter på grønt i gatekrysset?
Det skjer masse på dashbordet, en stor samling digitale instrumenter foran føreren og en stor infotainment-skjerm i tillegg til keyboard-skjermen.
Så har du mer ‘accent’ lys i interiøret enn du trodde var mulig, og både utvendig og innvendig er pixel-lys brukt med masse fantasi. Du kan i realiteten spille animasjoner fra baklysene dine.
Ganske distraherende i trafikken skulle jeg tro.
Hyundai sier ikke et ord om drivlinje, bortsett fra at den er elektrisk.
Vi trenger egentlig ikke vite noe heller. Dette er bare et eksempel på hva designerne kan slappe av med når de går litt tilbake i arkivene.