-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Fra øverste hylle til Oslo Motor Show
Hva er bedre enn en Ferrari Monza? To Ferrari Monza selvfølgelig. Det kan imidlertid ikke OMS by på, men den kan by på mange andre Ferrarier i tillegg til Monzaen – og andre godbiter i samme divisjon.
Olav Medhus er i ferd med å bygge opp en god tradisjon.
Første gang han startet sin eksklusive bilforretning, Autoxo som den het den gangen i 2015, brukte han Oslo Motor Show for å fortelle at nå var han i gang.
Andre gang han startet sin eksklusive bilforretning, byMedhus heter den denne gangen, var i fjor sommer. Men siden det ikke ble noe OMS i fjor, måtte han vente til årets for å vise seg frem for resten av verden.
Den eneste årsaken til at dette allikevel ikke blir noen tradisjon er at han lover at det ikke skal bli noen nye butikker. Nå er det byMedhus som gjelder, og det kommer de besøkende til å merke.
Til sammen snakker vi åtte biler, men to av dem kommer til å stå hos noen andre, og av den totalen er det tre Ferrarier.
To av dem er faktisk svarte, en Roma og en 488 Pista Spider. Og så kommer det en rød også, en 812 Superfast.
Så har vi en gammel kjenning, en Koenigsegg CC av typen ‘tenk om biler kunne fortelle’.
Den har vært med på mye moro den, siden den kom ny til Norge for første gang i 2008.
Medhus har med seg to kjemper også, en Hummer H1 og en Rolls-Royce Cullinan. Hummer er den opplagte off road kongen og Cullinan ut-SUVer alle som forsøker å SUVe seg.
Og så har vi den andre enden av denne hyllen og den blir igjen italiensk.
Lamborghini begge to.
En Huracán som faktisk ble solgt dager før Oslo Motor Show, men eieren har sagt ja til at flere skal få glede av å se på den.
Og så selvfølgelig en Urus. Med åtte nye biler så langt i år er det bare Alfa Romeo Stelvio og Fiat 500 som har solgte flere. Og siden alle Fiatene er elektriske, blir det Stelvio, 15, og Urus, 8, som er på toppen her.
Det hører med til historien at da jeg skulle ta bilder av noen av utstillingsbilene måtte jeg til Drammen for at par av dem.
I en eventyrbedrift der de kan foredle alt ved hjelp av håndverk og god smak og førsteklasses materialer - Merhebia heter fenomenet - sto Königsegget nesten ferdig og Rolls-Roycen definitivt ikke ferdig.
Kunstnerne der hadde blant annet bestemt seg for å gjøre grillen svart ved å foliere opp alle de ‘greske søylene’ som er så karakteristiske. Så alle spilene måtte ut og da måtte hele grillen tas av og den flygende ladyen lå der på et bord sammen med andre løse deler og så egentlig ut som om alle måtte ha en lang natt for å få alt ferdig til innflytting på Lillestrøm
Ta en nøye titt på det ferdige produktet, snakk med Joachim eller sjefen selv, Angel, og hør hvorfor de valgte Damaskusmønsteret på øvre halvpart og hvordan de fikk frem den ekstra svarte svarte dype tonen nedentil.
Det vil ikke ta lang tid før du oppdager at foliering og styling og dekor og design er noe helt annet enn det du trodde. For ikke å snakke om polering.
På standen til byMedhus får du med andre ord mye mer enn bare biler. Du får litt action også.