-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lancia skal på kartet igjen
Lancia er et merke som snart skal bli synlig for et større publikum takket være Stellantis.
Mange som har levd noen år tenker rally når de hører Lancia, og det er naturlig etter deres dominans på 1970- og 80-tallet hvor de hentet hjem en rekke VM-seire.
Nå kan Delta-betegnelsen bli vekket til live igjen, men vi får neppe se den blant WRC-utfordrerne.
Ifølge Automotive News Europa inngår inntil tre modeller i merkets nye planer for de neste seks årene; en kompakt bybil i 2024, en kompakt SUV/crossover i 2026, og til slutt en utfordrer i kompaktklassen i 2027.
Første modell ut blir erstatningen for Ypsilon – eneste Lancia-modell som eksisterer i dag, og da kun i det italienske markedet hvor den faktisk gjør det så bra at den de siste årene har ligget på andreplass på salgsstatistikken.
Ypsilon bygges på samme plattform som forrige generasjon Fiat 500, men er en mer påkostet og eksklusiv bil som har vært i salg siden 2011. Derfor står den først i køen når Stellantis skal revitalisere det klassiske merket med godt over hundre års historie.
Småbilen skal bygges på en ny versjon av PSA-gruppens CMP-plattform (nå omdøpt til STLA Small) og skal tilbys med både bensin- og elmotorer. SUV-en som følger et par år senere skal være en ren elbil.
Tredje modell ut blir en kombikupe i Golf-klassen, og det er denne vår illustratør har manet frem renderinger av. Delta-navnet var sist i bruk i perioden 2008-2014, og det er sannsynlig at den legendariske betegnelsen igjen vekkes til live når denne modellen lanseres i 2027.
Les også: Ny kurs for Alfa
Modellen har ikke fått endelig klarsignal, og mye kan skje på bilfronten de neste 5-6 årene som påvirker beslutningen.
Det som allerede er klart er at når Lancia revitaliseres vil det fremstår som et premium-merke under Stellantis-paraplyen sammen med Alfa Romeo og DS slik at plattformer og komponenter kan deles mellom disse merkene for å oppnå synergier.