-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Idé-fabrikken Glickenhaus
James Glickenhaus går åpenbart aldri tom for ideer. Midt oppi Le Mans og Baja 1000 dukker det opp en hydrogendrevet superbil. NY-LA uten tankfylling = 4.500 km.
Det er tull å se på James Glickenhaus som er drømmer med altfor mange millioner. Han har store og mange drømmer, det er riktig. Men det som også er riktig er at et utrolig antall av disse ideene blåser han liv i.
Det siste eksemplet er tre-seteren SCG 004 som nå er katalogført til forholdsvis akseptable $ 460.000.
Før vi ser på det siste drømmeprosjektet, som foreløpig bare er vist på Facebok-siden til Scuderia Cameron Glickenhaus, skal jeg bare minne om at han for noen år siden på en eller annen måte fikk kjøpt en av Pininfarinas helligdommer ut av samlingen deres.
En eller annen måte betyr sikkert en neve dollar, og det skal hele verden være glad for.
Den futuristiske Modulo har nemlig aldri kjørt for egen maskin, den sto lagret og begynte å tørke inn.
Glickenhaus brukte et par år, fikk tak i en representativ Ferrari-motor, og det hele kom på hjul igjen. Han bruker den ofte og entusiastisk, og om det begynner å brenne i et tvilsomt eksosanlegg når han og bilen er på vei til fyrsten av Monaco, fikser han det også.
Men når han sier at denne hydrogen-superbilen han plutselig viser frem har en retro-design, skjønner jeg hva han mener. Her er det nemlig mange spor av gamle Modulo. Profilen, siderutene, grafikken og ikke minst behandlingen karosseriet har fått rundt bakhjulene.
Men retro? Alt er relativt. Modulo er ganske futuristisk selv den, 51 år siden debuten.
Ta gjerne med at det kanskje er litt Mercedes C 111 eller Bertones første Lancia Stratos her også, men det hele koker ned til at SCG 009 Concept, som hydrogenbilen heter, er et selvstendig stykke spennende design.
Han har ikke antydet noen spesifikasjoner, annet enn rekkevidde-drømmen, men slik den er tegnet ser det ut til at alt som heter drivlinje ligger bak ryggen på de to som nok får adgang inn gjennom dører med Lambo-type koreografi. Og slik som han tenker vil det sikkert bli to elmotorer, en for hvert bakhjul.
Og hvis 70-åringen mener alvor med den ikke akkurat diskrete hekkspoileren, kommer dette til å gå fort.