-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kjapt besøk i Oslo
Med Bentayga på hvert gatehjørne og en Urus som allerede er et år gammel, er det klart den nye DBX må bli en hit. Inntil neste über-SUV lanseres.
Insignia, den norske Aston Martin importøren, har besøk av den nyeste modellen derfra i går og i dag.
Den røde DBX-en kommer med skilt, så for en gangs skyld kan kunder også få en rask prøvekjøring ved en slik anledning – ikke bare måtte nøye seg med å rusle rundt bilen og nikke entusiastisk, slik tilfellet ofte er ved forhåndsvisninger.
Vi har fulgt denne spennende bilen siden vi fikk de første antydningene på Genève-utstillingen i 2015, sakte og sikkert har den utviklet seg til største satsingen i produsentens historie.
Underveis har vi sett en Aston Martin som har gått på børs, med ikke så veldig hyggelig historie, vi har sett sjefen få sparken og en tung canadisk investor som har gått inn samtidig som de har hentet toppmannen fra AMG til å lede denne erkebritiske bedriften.
En tysker i spissen for dette kan vanskelig bli annet enn bra.
Og vi har sett en enorm satsing på et helt nytt produksjonsanlegg i Wales som burde kunne bringe helt nye standarder til produktet. Samtidig er samarbeidet med Daimler utvidet – denne nye bilen har både drivlinje og infotainment med røtter i Stuttgart.
Det begynner kanskje å smake av Biggles som flyr Messerschmitt – men det er vel ikke så sikkert at det hadde gått så galt?
– Det er, forteller Thomas Øvreseth, daglig leder for Insignia i Oslo, stor interesse for Aston Martin generelt og spesielt for denne nye.
Kunder har allerede bestilt tre, to av dem skal leveres i høst. I tillegg har importøren bestilt sin egen dem-bil som også kommer i år.
Og dette var før de gjennomførte de prøvekjøringene folk sto i en velordnet kø for å booke plass i.
De dataene som gjerne havner på toppen er: 4-liters Twin-Turbo, 550 hk, nulltilhundre på 4,5 og 291 km/t.
For sånne som meg er det viktigere at plassen i baksetet er vanvittig mye bedre enn i den gamle firedørs Rapiden, at det er lett å komme inn i og ut av førersetet, at man sitter høyt og behagelig og er omgitt av forholdsvis diskret (alt er relativt) luksus som lukter godt.
Den har interessante mål: akselavstanden på 305 cm er lenger enn for både Urus og Bentayga, men begge de to er lengre enn Aston Martinen. Vekten er midt mellom de to konkurrentene, høyden også.
Alle tre har forresten bakkeklaring nok til at de sikkert vil klare seg godt på rypejakten til høsten – at det allikevel ikke ser ut som de står på stylter er god attest til designerne. DBX-en er kanskje den mest vellykkede i den avdelingen.
Prisen på den nye engelskmannen starter på rett over tre millioner. Men Øvreseth påstår at standardutstyret er så omfattende at de som virkelig har villet personalisere bilen sin, ikke har behøvd å legge på mer enn 250.000 til.
Mindre enn 10 % av grunnprisen for å få på resten – det lar seg egentlig høre.
Jeg går ut fra at nå som Ferrari legger siste hånd på sin Purosangue – eller hva deres hybrid-SUV skal hete – gir de blaffen i hva Rolls-Royce Cullinan byr på. Men jeg kan garantere at DBX kommer de til å gå gjennom med finkam.
Nå MÅ Aston Martin tas på alvor.