Biltester // Nybil // Bruktbil // Bruktbilpriser // Forhandlersøk
Dette var et av de mange innslagene på Genève-utstillingen som man lurer på om vil dukke opp igjen neste år. Sett ikke pengene på det.
I 1968 var Giorgetto Giugiaro for første gang på Genève-utstillingen under eget navn. Han stiller fremdeles. Sterkt.
Tredje generasjon av Touareg blir Volkswagens nye flaggskip og selskapets teknologiske ansikt utad. Bilen er i Norge til sommeren med startpris godt under 900.000 kroner.
Volkswagen viser en femseter av USA-bygde Atlas i New York til uka. Samtidig planlegges en kompakt folke-SUV, men ingen av dem vil du få kjøpt i Europa.
Rimac er en av disse utrolige gründerne som jeg har fulgt, først med nysgjerrig forbauselse så, med økende interesse siden han første gang viste seg på Frankfurt-utstillingen i 2011.
1600 interesserte har betalt 7777 kroner for å stå på venteliste for elektrisk Kia Niro selv om bilen først lanseres mot slutten av året og prisen ikke er kjent.
Det må være hyggelig for den nye SsangYong-importøren i Norge å se at det virkelig skjer utvikling av nye produkter.
Under sin årlige pressekonferanse kommer Audi med informasjonen noen tusen nordmenn venter på.
Er det politisk korrekt, eller i det hele tatt akseptabelt, å bruke Sjahen av Persia som referanse for et luksusprodukt, 40 år etter at han ble styrtet? Vi møtte ham igjen i Genève. Hos Carrozzeria Touring.
Vi møtte Felix Eaton og hans Svarte Cuillin i Genève i fjor, og ble skikkelig underholdt. Han er minst like utadvendt i år – men med ny bil.
Det pågår nesten alltid en bilutstilling et eller annet sted i verden. Snart står New York for tur.
Range Rovers SV Coupé var no’ rart no’. Bygget etter den eldgamle oppskriften: færre dører, mindre plass, masse mere penger.
Tata har vært merkelig anonyme. Men i Genève viste de seg frem – ved siden de bilmerkene de virkelig er kjent for.
Volvo har nå åpnet for å kunne reservere en Polestar 1 i 18 land. Og heldigvis for norske interessenter – vi er med i første pulje.
Nå lover Mitsubishi oss en Evo igjen. Men kanskje ikke helt slik du hadde håpet på.
Zagato går tilbake i familiehistorien når han nå presenterer sin nye samle-på-bil.
Skoda lanserer nå utstyrsnivå L&K for Kodiaq. De velutstyrte modellene leveres med alternativer for både bensin og diesel.
Renault har utviklet en ny elmotor som skal debutere i Zoe.
Hyundai har en sterk stand i Genève. En brukbar elbil, en lovende hydrogenbil og en konseptbil som var en av utstillingens bedre.
Mazda viser en oppdatert utgave av sekseren i Genève. Ingen revolusjonerende drivlinjer, men stadig litt bedre.
Dette var en av årets virkelige Genève-oppturer. Bilen var bra, designeren var hyggelig, og det viste seg at det er fremdeles liv i IDEA.
Selv om de ikke vant kampen om å være først ute med en elektrisk SUV, benytter Audi Genève-utstillingen til å fortelle at de snart har en verdig konkurrent til Jaguar I-Pace.
Da er det endelig bekreftet: den nye potent-Toyotaen skal hete Supra. Femte generasjon, forresten. Et av de virkelig gode navn i bildillla-historien.
Skoda Vision X gir en pekepinn på en tredje Skoda SUV. Den er ikke ulik Yeti i format, så hvorfor ikke benytte et allerede godt innarbeidet navn?
De elektriske Smart-modellene er allerede på plass i Norge. Nå blir de en del av EQ-familien.
Neste 25 artikler