Nye biler


Denne kommer neppe i historiebøkene

Dette var et av de mange innslagene på Genève-utstillingen som man lurer på om vil dukke opp igjen neste år. Sett ikke pengene på det.

Høvdingen er på plass

I 1968 var Giorgetto Giugiaro for første gang på Genève-utstillingen under eget navn. Han stiller fremdeles. Sterkt.

Touareg, VW nye flagg-skip og teknologiansikt

Tredje generasjon av Touareg blir Volkswagens nye flaggskip og selskapets teknologiske ansikt utad. Bilen er i Norge til sommeren med startpris godt under 900.000 kroner.

USA og Kina-SUV-er fra VW droppes i Europa

Volkswagen viser en femseter av USA-bygde Atlas i New York til uka. Samtidig planlegges en kompakt folke-SUV, men ingen av dem vil du få kjøpt i Europa.

Elektrisk drømmebil

Rimac er en av disse utrolige gründerne som jeg har fulgt, først med nysgjerrig forbauselse så, med økende interesse siden han første gang viste seg på Frankfurt-utstillingen i 2011.

I kø for elektrisk Niro

1600 interesserte har betalt 7777 kroner for å stå på venteliste for elektrisk Kia Niro selv om bilen først lanseres mot slutten av året og prisen ikke er kjent.

Plan og el fra SsangYong

Det må være hyggelig for den nye SsangYong-importøren i Norge å se at det virkelig skjer utvikling av nye produkter.

Audi e-tron skal koste …

Under sin årlige pressekonferanse kommer Audi med informasjonen noen tusen nordmenn venter på.

Minner om Sjahen

Er det politisk korrekt, eller i det hele tatt akseptabelt, å bruke Sjahen av Persia som referanse for et luksusprodukt, 40 år etter at han ble styrtet? Vi møtte ham igjen i Genève. Hos Carrozzeria Touring.

Tilbake til tretti-tallet

Vi møtte Felix Eaton og hans Svarte Cuillin i Genève i fjor, og ble skikkelig underholdt. Han er minst like utadvendt i år – men med ny bil.

Viktige nyheter til New York

Det pågår nesten alltid en bilutstilling et eller annet sted i verden. Snart står New York for tur.

Range Rover, hvor-er-coupeen?

Range Rovers SV Coupé var no’ rart no’. Bygget etter den eldgamle oppskriften: færre dører, mindre plass, masse mere penger.

Tata viser seg frem – under eget navn

Tata har vært merkelig anonyme. Men i Genève viste de seg frem – ved siden de bilmerkene de virkelig er kjent for.

Nå kan du stille deg i Polestar-kø

Volvo har nå åpnet for å kunne reservere en Polestar 1 i 18 land. Og heldigvis for norske interessenter – vi er med i første pulje.

Evo tilbake – med ekstra e!

Nå lover Mitsubishi oss en Evo igjen. Men kanskje ikke helt slik du hadde håpet på.

Familiebånd i ny Zagato

Zagato går tilbake i familiehistorien når han nå presenterer sin nye samle-på-bil.

Ny toppmodell i Kodiaq-familien

Skoda lanserer nå utstyrsnivå L&K for Kodiaq. De velutstyrte modellene leveres med alternativer for både bensin og diesel.

Mer punch i Zoe

Renault har utviklet en ny elmotor som skal debutere i Zoe.

Hyundai i flere kanaler

Hyundai har en sterk stand i Genève. En brukbar elbil, en lovende hydrogenbil og en konseptbil som var en av utstillingens bedre.

Litt ny Mazda6

Mazda viser en oppdatert utgave av sekseren i Genève. Ingen revolusjonerende drivlinjer, men stadig litt bedre.

Gammelt hedersnavn tilbake

Dette var en av årets virkelige Genève-oppturer. Bilen var bra, designeren var hyggelig, og det viste seg at det er fremdeles liv i IDEA.

Hei I-Pace, jeg kommer snart

Selv om de ikke vant kampen om å være først ute med en elektrisk SUV, benytter Audi Genève-utstillingen til å fortelle at de snart har en verdig konkurrent til Jaguar I-Pace.

Supra – bekreftet og vist

Da er det endelig bekreftet: den nye potent-Toyotaen skal hete Supra. Femte generasjon, forresten. Et av de virkelig gode navn i bildillla-historien.

Forsmak på ny Yeti?

Skoda Vision X gir en pekepinn på en tredje Skoda SUV. Den er ikke ulik Yeti i format, så hvorfor ikke benytte et allerede godt innarbeidet navn?

Smart blir EQ

De elektriske Smart-modellene er allerede på plass i Norge. Nå blir de en del av EQ-familien.


Neste 25 artikler