Renaults metamorfose

Renault viste spennende fremtidsmuligheter gjennom konseptbilen Morphoz i mars. Her ser vår illustratør for seg hvordan den kan se ut i produksjonsdrakt.

Publisert Sist oppdatert
Renault Morphoz

Konseptet var klargjort for Genève-utstillingen som ikke ble avviklet, og var ifølge Renault et grunnlag for – ikke bare én – men flere fremtidige modeller basert på den nye CMF EV-plattformen som er utviklet av alliansen og som Nissan Ariya blir første modell ut på.

Mange av de spennende egenskapene Morphoz var utstyrt med vil finne veien til produksjonsbiler i ulike formater i årene fremover.Morphoz ble vist i to ulike konfigurasjoner. Den minste, med tilnavnet City hadde en lengde på 440 cm over en akselavstand på 270 cm og hadde en batteripakke på 40 kWt plassert i gulvet. Tilstrekkelig, ifølge Renault, for hverdagslig bruk. Renault sier de er villige til å dele teknologien, ikke bare med de øvrige medlemmene i alliansen, Nissan og Mitsubishi, men også med konkurrenter. En tilsvarende løsning har allerede Volkswagen signalisert for sin MEB-plattform. i oktober viste Renault en potensiell utfordrer til Volkswagen ID.3 gjennom Megane eVision som også skal bygges på den nye plattformen
Powered by Labrador CMS