-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Elektrisk E-Klasse under utvikling
Mercedes har lovet en rekke nye elbiler de kommende årene. Denne kan godt bli den nye volumselgeren i taximarkedet.
Da Mercedes-Benz røpet sine planer for et par måneder siden var EQE en av de konkrete modellene de snakket om, og her er en prototyp knipset under testing i Tyskland.
Bilen skal på markedet i 2022, og disse bildene avslører at den får mer til felles med den kommende toppmodellen, EQS, enn med en konvensjonell E-Klasse med hensyn til design.
Mye av årsaken ligger i at begge disse modellene skal bygges på en helt ny plattform som er utviklet spesielt for elbiler og som vil danne grunnlag for en rekke store og mellomstore modeller i årene fremover.
Sammenlignet med E-Klasse får elbilen en mye mer oppreist front, et vesentlig kortere panser, lang akselavstand og en coupé-aktig hekk. Trekk vi kjenner igjen fra EQS Vision og prototyper av den kommende toppmodellen.
En elmotor tar vesentlig mindre plass enn en forbrenningsmotor, og det er utgangspunkt for den korte fronten. Takket være lang akselavstand og et flatt gulv vil bilen ha plass og komfort på nivå med dagens E-Klasse på tross av den skrånende takbuen bak.
Hekken indikerer også at EQE blir en kombikupe med stor bakluke og et romslig bagasjerom, noe som har kjennetegnet E-Klasse gjennom flere generasjoner og gjort den svært populær hos kunder med behov for god bagasjeplass – inkludert taximarkedet.
Da Mercedes omtalte sine planer i oktober bekreftet de at det vil komme en EQE sedan så vel som en EQE SUV og en EQS SUV i tillegg til den tidligere annonserte luksussedanen EQS. Elle disse skal bygges på den nye plattformen med betegnelse MMA.
Ifølge AutoCar har Mercedes bekreftet at EQE blir en business-limousine for fremtiden, litt mindre enn EQS, og at den skal bygges i Kina der selskapet har en joint venture med BAIC.