-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Mercedes utvider EQA-tilbudet
Mercedes-Benz i Tyskland starter nå salget av elbilen EQA med firehjulsdrift. Senere på året vil de lansere en modell med økt rekkevidde.
Den kompakte Mercedes SUV-en er nå på plass hos norske forhandlere som EQA 250 med forhjulsdrift, men snart utvides tilbudet slik at de som ønsker firehjulsdrift får to alternativer å velge mellom.
EQA 300 4Matic har en motor på hver aksel og samlet effekt på 168 kW (228 hk) og maks dreiemoment på 390 Newtonmeter. Rekkevidden er oppgitt til 400-426 km basert på WLTP-syklusen.
Toppmodellen EQA 350 4Matic varter opp med 215 kW (292 hk) og hele 520 Nm. Rekkevidden ligger omtrent i det samme området med 409-432 WLTP-kilometer.
Toppfarten er i begge modeller begrenset til 160 km/t. EQA 350 gjør null til hundre på seks blank mens samme øvelse tar 7,7 sekunder med EQA 300. Til sammenligning bruker den eksisterende EQA 250 med forhjulsdrift 8,9 sekunder på sprinten.
I Tyskland er modellene priset fra henholdsvis 53.500 og 56.200 euro, men der får kjøperne en bonus på 5000 euro fra myndighetene som ekstra stimuli for å velge en elbil.
Trenger du mer plass? Sjekk ut storebror EQB med inntil syv seter.
I kjent Mercedes-stil er selvsagt listen over tilleggsutstyr svært lang, men for å gjøre valget enklere har Mercedes satt sammen pakkeløsninger.
De norske prisene starter på 444.000 kroner for EQA 300 4MATIC og kr 466.000 for EQA 350 4MATIC. Så liten blir differansen når det ikke fins antydning til avgifter eller moms.
De første bilene forventes ifølge importøren til Norge mot slutten av sommeren.