-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Framtid vs. tradisjon
Når Lexus i løpet av høsten lanserer den første bilmodellen med elmotor, er de så opptatt av å skåne kundene at de tar dem under begge armene og løfter dem forsiktig inn i den elektrifiserte teknologien. BMW gjorde det motsatte med i3.
Først publisert i Bladet BIL nummer 04/20.
Det skal godt gjøres å se forskjell på bensinhybride og batterielektriske Lexus UX. Selv ikke når du setter deg inn i bilen.
Lexus unnskylder seg med at kundene ikke er vant til elektriske biler og at de må hjelpes til myk overgang.
Mulig verden kjøper forklaringen, men i Norge med en kvart million elbiler på veiene høres den hul ut. BMW valgte eksempelvis stikk motsatt strategi da de for sju år siden tok i bruk eksepsjonell radikal innpakking av elektriske i3.
Kjekt med hjelpsomhet, men kanskje beskrivelsen ikke er hele sannheten, at det er noe mer?
Da moderselskapet, Toyota, gikk nye tekniske veier med hybride Prius i 1997 og hydrogenbilen Mirai 18 år senere, så skrek de om oppmerksomhet gjennom designet. Nå gjør de altså det stikk motsatte med Lexus.
LES VIDERE:
- Innledning
- Del 1
- Del 2
- Konklusjon og testdata
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.