Porsche Panamera E-Hybrid
Porsche Panamera E-Hybrid
Porsche Panamera E-Hybrid
Porsche Panamera E-Hybrid
Porsche Panamera E-Hybrid
Porsche Panamera E-Hybrid
Porsche Panamera E-Hybrid
Porsche Panamera E-Hybrid

Porsche øker hybridutvalget

Porsche lanserer nye ladbare hybrider i Panamera-familien. Nå kan du velge mellom hele tre styrkegrader, og like mange karosserier.

Publisert Sist oppdatert

Først ute etter at modellen fikk en oppgradering var Panamera 4 S E-Hybrid som med kombinasjonen av en 2,9-liters sekser og elmotor byr på en systemeffekt på 560 hestekrefter og maks dreiemoment på 750 Newtonmeter.

Den gjør null til hundre på 3,5 sekunder, har en toppfart på 298 km/t og den elektriske rekkevidden er oppgitt til 53 kilometer.

Nå lanseres den nye toppmodellen – Panamera Turbo E-Hybrid med systemeffekt på hele 700 hestekrefter. Under panseret på denne ligger en 4,0-liters biturbo V8 med 570 hk og en elmotor som bidrar med ytterligere 100 kW (136 hk).

Takket være en batteripakke med 30 prosent mer kapasitet (17,9 kWt) enn tidligere skilter den med en elektrisk rekkevidde på inntil 50 km basert på WLTP-syklusen. Det kan bli i snaueste laget om regjeringen får gjennom sitt forslag til statsbudsjett.

Hvis du er mer interessert i ytelsene, så kan vi fortelle om 0-100 på 3,2 sekunder og toppfart på 315 km/t.

Ny innstegsmodell blant de ladbare hybridene er Panamera 4 E-Hybrid som har en samlet effekt på 462 hestekrefter.

Her trenger du 4,4 sekunder før speedometernåla passerer 100, mens potensiell toppfart er 280 km/t. Her er den elektriske rekkevidden oppgitt til 56 km.

Drivlinjene tilbys i alle de tre karosserivariantene – sedan, Exetutive (med lang akselavstand) og Sport Turismo og bilene er bestillingsklare.

Selv om Taycan er modellen som har størst oppmerksomhet i den norske Porsche-organisasjonen i år, er det også bra fart i Panamera-salget.

Hittil i år er det ifølge OFV registrert 40 nye Panamera, mot 88 samme periode i fjor. Av disse var kun fem ikke-hybride.

Powered by Labrador CMS