-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Juleaften for Peugister
Av en eller annen grunn skal Peugeot hive ut massevis fra sitt historiske overskuddslager. Her er det juveler, merkverdigheter og bråtevis av brukbare hverdagsbiler. Auksjonen avholdes søndag 20/9 kl. 15.00.
Citroën hadde en slags forklaring da de hadde loftsopprydding i 2017 og kvittet seg med en del av dublettene sine.
De skulle ordne opp i sitt «Conservatoire» slik at det ble mulig å komme frem nå som de skulle åpne litt mer for turistene.
Men hvorfor Peugeot plutselig hiver ut ting aner jeg ikke. Det kommer sikkert en forklaring en gang, men det kan i hvert fall ikke være for å rydde opp på museet i Socheaux – der så det bra ut sist jeg var der.
Nå er det ikke bare Peugeot-ting heller, en del Citroën er det også. Sågar en gammel traktor med Citroën motor. Høydepunktet fra den avdelingen for meg er en hagebenk som ble brukt inne i fabrikken av arbeiderne i Aulnay.
Det er også noe ordentlige Citroën-biler der, både Mehari og 2CV og en åpen DS for ikke å snakke om en lukket B14 fra 1927, men det er Peugeotene som står i sentrum.
Rariteter som 203 eller 403 pickup for eksempel, eller en 125-kubikks varemotorsykkel fra 1952 med varekassen foran. Eller en Jeep-aktig sak, P4D, fra 1992.
Det er en lang rekke tilsynelatende meget akseptable alminneligheter også fra 203-tiden (til og med to cabrioleter av den) og opp til 404 med det meste av det som var imellom.
Antydet prisnivå ser nesten spekulativt lavt ut, eller bilene er mye verre enn de ser ut. En 205 GTI til 12.500 euro for eksempel.
Det slenger forresten med noen enda nyere også, 504 og 406 coupé, eller en 604.
Og så kommer alle de jeg ikke trodde fantes, eller de jeg aldri trodde jeg skulle få se.
Jeg har lagt ut bilder av de fleste av dem (ellers kan du se hele katalogen her), men der snakker vi altså om for eksempel to biler som Sbarro har bygget eller om en 104 der fronten er hekken fra en 404, om noe som nesten er en buss, satt sammen av to 404 stasjonsvogner, men der både front og hekk er hekk.
Ta en titt, denne katalogen er verdt å bruke en time eller to på. At den er på fransk burde ikke hindre nytelsen.