Porsche Classic Communication Management (PCCM)
Porsche Classic Communication Management (PCCM)
Porsche Classic Communication Management (PCCM)

Porsche løser lytter-problemer

Savner du trafikkmeldingene på NRK der du sitter og kjører din klassiske 911 fra 60-tallet med den nydelige Becker Monza Cassette Kurier med L, M og U? Løsningen er her.

Publisert Sist oppdatert

Fin radio, selvfølgelig, men nå begynner til og med kassettspilleren å bli litt løen, selvvalgfunksjonen er ødelagt, og kanskje det hadde vært fint med mer enn bare én høyttaler.

Dessuten er det noen som har fortalt deg at den innvendige FM-antennen ikke er særlig effektiv.

Så hva gjør du?

Skifter bil?

Kanskje du hadde gjort det i fjor. I år behøver du ikke gjøre annet enn å sjekke ut den nye firebokstavers koden fra Porsche: PCCM. Du finner snart ut at der har du løsningen.

Porsche Classic Communication Management er det vi snakker om.

Det er fabrikken din det, som nå åpner hele den digitale verdenen også for deg med den klassiske bilen.

DIN1 eller DIN2 åpningen ble tidlig standard på disse bilene, og nå har Porsche utviklet enheter som schmokkes rett på plass i standard-hullet og som ser ganske nøytrale ut når de ikke er i bruk.

De runde, svarte bryterne med Porsche-logo på sammen med de seks trykk-knappene, er helt 1970.

Men den gir deg også en berøringsskjerm med høy oppløsning som gir deg mange 2020-funksjoner, som for eksempel DAB+ eller Apple Car Play eller Bluetooth.

Nav også, selvfølgelig, der dataene ligger på et separat SD-kort.

Det er forskjell på utstyret avhengig av om du kan by på DIN1 eller DIN2-plass.

Den største har en 7-tommers skjerm, den minste nøyer seg med halvparten, og for noen av de mer moderne Youngtimerne, 996 og 986-generasjonene, er PCCM-en på mange måter en erstatning for den PCM’en som var bygget inn fra start.

Det betyr for eksempel at alt av høyttalere og antenner for forsterkere fremdeles kan brukes og at systemet støtter det opprinnelige NAV-displayet.

Powered by Labrador CMS