-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
DrømmeBentley – 70 år etter
I Bentley-kretser har det alltid vært snakk om The Blizzard. En bil på Jaguar XK120-størrelse – som aldri ble mer enn en brosjyre. Før nå.
England, rett etter krigen – lite materiale å bygge biler for, eksporter eller dø.
Hos Bentley jobbet de med en mindre bil enn de tradisjonelle, på størrelse med Jaguars XK 120 – en kjempesuksess i USA.
John Blatchley hadde vært designer der fra før krigen. Med seg hadde han Cecily Jenner, og Ivan Evernden var såkalt Chief Projects Engineer.
Sammen drømte de seg frem til en ganske snasen åpen to-seter, gjengitt i nydelige frihåndstegninger i en enkel liten beskrivende brosjyre de utga.
Den ble presentert som en lettere og komprimert utgave av Mk. VIII-chassiset, med et lettvekts-karosseri på toppen.
Og siden har ingen sett noe til den.
Før noen herrer med forskjellig bakgrunn i automobilia slo seg sammen i 2015 og bestemte seg for å hente frem drømmen.
Stephen og Christopher Pearson driver noe som heter Chesman Motorsport – et selskap med røtter tilbake til 50-årene. Padgett Motor Engineers, spesialist på Bentley og Rolls-Royce, ble stiftet av Heremy Padgett for 60 år siden.
I tillegg til sine andre oppgaver startet de Blizzard Motor Cars Ltd. for å bygge den gamle Bentley-drømmen.
Oppskriften er som antydet av Evernden og hans kompiser. En 4,9 liters R-Type motor – oppgradert selvfølgelig. Nybygget girkasse, eventuell en automat.
Et chassis, for eksempel Mk. VI/R-Type som tas helt ned og lakkeres svart og blank og bygges opp med de spesifikasjonene du ønsker.
Men helst trommelbremser, skikkelige Alfin-tromler, for å holde på tidsånden.
Interiør med Connolly skinn og ekte Smiths instrumenter.
Men det er jo karosseriet som er hele vitsen her. Håndbygget i aluminium, gjerne med plater over bakhjulene og med dører hengslet i bakkant. Det overrasker kanskje ikke at du kan velge farge?
De par første er allerede bygget og solgt. Prosjektet debuterte på Salon Privée, Blenheim Palace i fjor.