Fireren på strøm

Ikke før er jeg ferdig med å behandle Polestars Genève-konsept, så kommer BMW med den første teaseren på i4.

Publisert Sist oppdatert

Dersom du har vært gjennom mine forsiktige antydninger av at jeg ikke slo gamla i taket av begeistring over Polestars Precept, husker du kanskje at jeg skrøyt av Polestars designsjef Maximilian Missoni, og at jeg var minst like optimistisk med hensyn til hva Kai Langer – nettopp utnevnt designsjef for BMW i-Design – skulle presentere oss for.

Jeg har ikke sett annet enn den første teaseren, der BMW skriver at Gruppen skal avsløre sin første hel-elektriske Gran Coupé den 3. mars 2020 på bilutstillingen i Genève.

Dynamisk, eksellense, kjøreglede, moderne, elegant, sporty, rommelig, praktisk – hele katalogen er på plass. Pluss at den skaper null lokale utslipp.

Det eneste jeg slår fast så langt er at profilen ikke sier el. Ikke sier Ny Mobilitet med et ord. Ikke noe med cab forward på et flat plattform.

Sorry. Akkurat nå er jeg like begeistret som da jeg kjøpte en lekker rosinbolle for ti minutter siden, og fant ut at den var helt uten rosiner.

Adrian van Hooydonk, BMW-gruppens Senior Vice President med ansvar for design sier det tydelig:

«Designen er dynamisk, ren og elegant. «I korthet: en perfekt BMW som tilfeldigvis er utstyrt med nullutslipp»

Akkurat – nok en BMW.

Heldigvis skal nok ikke denne copy paste modellen (jeg håper inderlig jeg tar feil) på markedet før en gang neste år.

Før det skal vi oppleve Kina-bygde iX3. Det lille jeg har sett av den tyder på en – riktignok liten, men allikevel – grad av bakoversveis.

Powered by Labrador CMS