-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er andre generasjon GLA
Den mest kompakte modellen i Mercedes SUV-familie er snart moden for generasjonsskifte. Her får du en forsmak på nykommeren.
Den hadde sin verdenspremiere på Genève-utstillingen i 2014, så klokken tikker ubønnhørlig mot et generasjonsskifte for GLA nå som de øvrige A- og B-modellene er skiftet ut.
Men siden Mercedes har hatt lanseringer i fleng i år – ikke minst en helt ny GLB – står en ny GLA neppe på programmet før som 2021-modell.
Vi har vist spionbilder av maskerte biler under testing, men her har vår illustratør Jean Francois Hubert laget en rendering som trolig gir et meget godt bilde av hvordan nykommeren vil se ut.
GLA har vært en suksess for Daimler internasjonalt, og den solgte svært bra i Norge de første årene den var på markedet – hele 846 i toppåret 2014. Siden lanseringen er det ifølge OFV registrert nesten 3000 nye GLA i Norge, men salget har vært synkende de siste årene.
Det skyldes nok primært at bilen kun har vært tilbudt med konvensjonelle bensin- og dieselmotorer mens en rekke andre Mercedes-modeller har hatt alternative drivlinjer som har gjort dem prisgunstige.
Det blir det en løsning på etter generasjonsskiftet – nå som Mercedes tilbyr ladbare hybrider over hele linjen fra A-Klasse til S-Klasse, er det ingen grunn til at ikke GLA skal få et tilsvarende alternativ.
Vi ser heller ikke bort fra at den kan komme som ren elbil, men neppe under betegnelse EQA – den er nok forbeholdt en kompakt kombikupe som vi allerede har fått klare indikasjoner på gjennom Concept EQA fra bilutstillingen i Frankfurt for to år siden.
Suksessen til forgjengeren gjør at Mercedes neppe tar dyptgående grep med hensyn til design. Den vil fortsatt fremtre som en «løftet A-Klasse», men sannsynligvis mer løftet enn forgjengeren for å fremstå mer som en SUV.
Og trolig blir den også mer romslig ettersom de viktigste konkurrentene, Audi Q3 og BMW X1, har vokst gjennom generasjonsskifter de seneste årene. Spesielt i bagasjerommet kommer GLA til kort ovenfor disse.
Innendørs blir det moderne MBUX skjermbaserte løsninger som på alle andre nyere Mercedes-modeller.