-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Bilen etter 2025
Går det som politikerne vil, skal vi kunne kjøpe utslippsfrie biler etter 2025. På Arendalsuka skal temaet debatteres.
Norge har høye ambisjoner når det gjelder nullutslipp og bruk av ny teknologi. Er vi for optimistiske?
Kan norske politikere styre utviklingen gjennom en ambisiøs nasjonal politikk? Eller må norske myndigheter i større grad føye seg etter bilindustrien, europeisk politikk og bilistenes behov?
Jon Winding-Sørensen, redaktør i Bilforlaget, vil gi et nyttig historisk og humoristisk perspektiv på bilprognostisering: Først ved å mimre tilbake til året 1919 og bilbransjens spådommer for fremtiden. Så ved å si hva han tror om dagens sprikende prognoser for bilen etter 2025.
Børre Skiaker, generalsekretær i KNA, vil deretter fortelle hvorfor vi trenger en mer diversifisert politikk: Hva kan vi lære av fortidens feilsteg? Hvilke behov vil bilistene ha før og etter 2025? Hvordan balansere hensynet til miljø og mobilitet? Og – ikke minst – hvordan blir virkeligheten for bilen etter 2025?
Øyvind Solberg Thorsen, direktør i OFV, avslutter samtalen med spørsmål og svar, refleksjoner og plenumsdiskusjon om bilens og dens fremtid.
Arrangementet avvikles i Samferdselsteltet foran Arendal gamle rådhus i dag 12. august kl. 17.30-19.00. Interesserte ønskes hjertelig velkommen.