Karma Revero GT
Karma Revero GT
Karma Revero GT
Karma Revero GT
Karma Revero GT
Karma Revero GT
Karma Revero GT

Karma til Monterey

Alle unge debutanter som ser på seg selv som uimotståelige for rike, middelaldrende herrer, må til Monterey Car Week. Karma har stilt seg opp i køen.

Publisert Sist oppdatert

Danske Henrik Fisker kom vel aldri helt i mål med sine elektrifiserte Karma. Men takket være en kinesisk gruppe døde ikke merket helt, og i det siste har det dukket opp i oppfrisket versjon.

Det var på bilutstillingen i Shanghai på vårparten de fortalte at de hadde bedt Pininfarina hjelpe dem litt, og de viste oss resultatet.

Karma GT heter den modifiserte bilen, og GT betyr at den er blitt mindre ekstrem når det gjelder store kurver utvendig som stort sett ikke har noe med hverandre å gjøre.

Pininfarina har med andre ord ryddet opp betraktelig, og overhodet ikke falt for fristelsen til å gi den store utvendige påfunn, eller enorme luftinntak.

Dette er jo batterielektriske biler med rekkeviddeforlenger. Nytt av året er at de har byttet ut GM-motoren med den tre-sylindrede enheten fra i3.

Men hvordan den blir å kjøre da, er det foreløpig nesten ingen som vet. På Monterey om to uker skal det imidlertid også være biler til prøvekjøring, i tillegg til at en GT skal stille på Concours d’Elegance.

Karma er litt vag på hvor bilen egentlig produseres, men siste hånd på verket skjer i hvert fall ved et anlegg i Moreno Valley, California. Der har selskapet sitt Customization Center, der du kan få til akkurat det du er villig til å betale for.

For Pininfarina er det en bonus å få henge med Karma i Caifornia. Etter å ha bygget opp et stort kontor i München er nå neste steg å etablere en base i USA.

«Pininfarina har store vekst-ambisjoner i Nord-Amerika» sier Giuseppe Bonollo, selskapets direktør for salg og markedsføring.

Powered by Labrador CMS