-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Her er Mercedes neste SUV
Her er en helt ny Mercedes-SUV som skal lanseres mot slutten av året. For å korte ventetiden får du her bilder av en nærmest umaskert bil under testing.
Det fins alltid en nisje å sette inn en ny modell i. Nå tetter Mercedes gapet GLA og GLC, og da har du selvsagt skjønt at den nye modellen får betegnelse GLB.
Vi møtte bilen som konsept på bilutstillingen i Shanghai forrige måned, og disse bildene viser tydelig at produksjonsutgaven ligger svært tett opptil konseptet.
Enkelte medier har spekulert i at GLB skulle bli en røffere SUV, en slags mini-Geländewagen, men vi ser klart slektskapet med GLC og GLE.
Vi har tidligere vist spionbilder av en tungt maskert prototyp, men dette er utvilsomt den ekte vare – et tydelig tegn på at den snart skal avdukes.
Trolig skjer den publikums-debuten på høstens bilutstilling i Frankfurt, og så er bilen på plass hos din lokale Mercedes-forhandler innen årets utløp som 2020-modell.
Bilen er bygget på en videreutviklet MFA-plattform (Modular Front-drive Architecture). Med betegnelse MFA2 medfører denne lavere vekt og er klargjort for en rekke alternative drivlinjer.
Plattformen debuterte i forbindelse med nye A-Klasse. GLB skal, sammen med den lange A-Klassen som kun selges i Kina, bygges på den lengste utgaven av plattformen.
GLB blir en praktisk familiebil med et meget fleksibelt interiør – inkludert bakseter som kan skyves i lengderetningen og en tredje seterad.
Slik bilen sto i Shanghai var den utstyrt med en 2,0-liters turbo bensinmotor med 224 hk, men trolig vil den også få mindre bensinmotorer og et utvalg dieselmotorer.
Den vil ganske sikkert tilbys i hybridversjoner, antagelig både «lette» og ladbare, og den vil også danne grunnlag for en ren elbil som får betegnelse EQB og blir lillebror til nylig lanserte EQC.