-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Mercedes oppdaterer
I Genève presenterte Mercedes oppdaterte utgaver av GLC. Nå er turen kommet til GLC Coupè.
Egentlig er det bare å henvise til omtalen av GLC, for det er de samme grepene som nå gjøres på modellen som skrår mer i bakkant slik at den får betegnelse GLC Coupé.
Denne modellen appellerer mer til dem som ønsker å skille seg ut enn dem som prioriterer de praktiske egenskapene.
Det er flikket på eksteriør og interiør, men det viktigste er nok de tekniske grepene som er foretatt på modellen som har vært på markedet siden 2016.
Infotainment-systemet er nå oppdatert til siste generasjon MBUX med større skjerm, nye elektroniske støttespillere er på plass og motorene er oppdatert og klare for stadig strengere utslippskrav.
Touchpad’en på senterkonsollen er ifølge Mercedes gjort mer brukervennlig og erstatter det tidligere innstillingshjulet, mens infotainment-systemet har fått en skjerm på 12,3 tommer som erstatning for instrumentpanelet og en 10,25-tommer som senterdisplay.
Du kan lese mer om de nye MBUX-mulighetene og de elektroniske hjelpemidlene i omtalen av GLC.
Her er motorutvalget som tilbys fra introduksjonen, men Mercedes lover å utvide utvalget i løpet av året.
GLC 200 4MATIC | GLC 300 4MATIC | GLC 200 d 4MATIC | GLC 220 d 4MATIC | GLC 300 d 4MATIC | |
Sylindere | 4 i rekke | 4 i rekke | 4 i rekke | 4 i rekke | 4 i rekke |
Effekt (kW/hk) forbrenningsmotor | 145/197 | 190/258 | 120/163 | 143/194 | 180/245 |
Effekt elmotor (kW) | 10 | 10 | - | - | - |
Maks dreiemoment | 320 | 370 | 360 | 400 | 500 |
Maks dreiemoment | 150 | 150 | - | - | - |
Snittforbruk l/mil | 0,74-0,71 | 0,74-0,71 | 0,55-0,52 | 0,55-0,52 | 0,58 |
CO2 utslipp (g/km)[1] | 169-161 | 169-161 | 145-137 | 145-137 | 153-151 |