-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
G-Power overgår originalen
Tyske G-Power har trimmet opp en BMW 850i slik at den overgår den kommende M8-modellen.
Foreløpig leveres BMW 8-serie Coupé med to alternative motorer, en for bensin og en for diesel.
Sistnevnte er 850i xDrive, og denne har en 4,4-liters twin turbo V8 under panseret. Maks effekt på 530 hester og et dreiemoment på 750 Newtonmeter.
Men det er før G-Power tar den inn til behandling. De løfter nemlig begge verdiene med det magiske tallet «140» slik at de kan skilte med 670 hk og 890 Nm.
Omsatt til ytelser lover de null til hundre på 3,1 sekund (ned fra 3,7 sek. i originalen) og en toppfart på 320 km/t (opp fra de sedvanlige 250 km/t).
Tuningselskapet har benyttet både hardware og software for å oppnå så mye ekstra effekt og moment.
De har blant annet montert nytt eksosanlegg i rustfritt stål med 200-cellers sportskatalysator.
Dermed hevder G-Power at de allerede overgår den kommende M8-modellen som antas å få rundt 630 hestekrefter.
– Siden den fabrikk-monterte motorbeskyttelsen og diagnose-funksjonene forblir uforandret, er det garantert at de åtte sylindrene i N63 ikke påvirkes av software-endringene, sier G-Power i sin omtale av bilen.
Jeg er ikke sikker på at BMW underskriver på det, men du kan jo kontakte den norske agenten – Solheim Auto på Vikersund – og spørre.
I tillegg til de tekniske oppgraderingene er bilen på bildene utstyrt med Hurricane RR felger med fem doble eiker.
Disse er en annen G Power-spesialitet og tilbys i dimensjon 9x21” og 10.5x21”. På felgene monteres høy-ytelses-dekk i dimensjon 255/30R21 på forhjulene og 50 mm bredere 305/25R21 bak.
Med slike dimensjoner bør du ha et meget godt blikk for å unngå eventuelle ujevnheter i veien. Ellers kan det komme en drøy tannlegeregning på toppen.