-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Fra asfalt til røft terreng
Mange moderne SUV-er trives utvilsomt best på asfalt. Her har en Seat-tuner vist hva som er mulig med relativt enkle grep.
Utgangspunktet er en Seat Ateca, men etter at det tyske tuning-selskapet JE Design har gjort noen kirurgiske grep, er den nesten ikke til å kjenne igjen. Plutselig ser den mer ut som en off-roader enn en gate-SUV, og kan med stolthet bære tilleggsbetegnelsen «All Terrain».
JE Design startet med å lage et styling-kit og valgte farger som ga Seaten et røffere utseende. Bilen er bredere og har fått økt bakkeklaring sammenlignet med produksjonsutgaven, og den har fått tilleggsutstyr som gjør den klar for utfordringer i villmarken.
Hjulbuene foran og bak er blitt 35 mm bredere på hver side, og er utstyrt med sort beskyttelse. For å lyse opp terrenget er det montert en LED lysbar på taket, og denne er typegodkjent til å fungere sammen med fjernlyset.
Karosseriet er kledd med folie i matt khaki, mens en spesiallakk som normalt benyttes på lasteplanet til pickuper beskytter hjulbuene og taket for gjørme- og steinsprut. JE Design har i tillegg utstyrt bilen med skliplater i matt sølv foran og bak.
For å gi bilen bedre fremkommelighet utenfor asfaltveier har JE Design økt bakkeklaringen med totalt 30 mm.
Dette er oppnådd ved å løfte chassiset med 20 mm, mens 215/65 R16 all-terrain-dekk står for de siste 10 millimeterne.
Sporvidden er økt ved å montere 40 mm spacere og lengre hjulbolter. På listen over tilleggsutstyr står også eksosanlegg med to runde 80 mm enderør på hver side, alternativt et rør på 160 x 90 mm på hver side.
Styling elementene kan kjøpes hver for seg, men om du ønsker et komplett sett som du kan montere hjemme i garasjen så koster det cirka 14.000 euro, eksklusiv montering og lakkering.
Alternativt kan du kjøre bilen til Tyskland og få JE Design til å gjøre hele jobben og utstede TUV godkjenning mot pristillegg.
Med unntak av FR- og Cupra-utgavene, kan alle Ateca-modeller konverteres til All Terrain utgaver.