-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Dakar-Peugeot uten Peugeot
Peugeot vant Dakar i år. Men kommer ikke til å gjenta suksessen. Allikevel kan det godt være at en Peugeot vinner.
Det hadde vært synd om Peugeot trakk seg fra sporten og sendte de mektige 3008 DKR Maxi på dynga.
Det kommer ikke til å skje, tre av dem er kjøpt av et fransk rally-lag som heter Easy Rally. I tillegg til tre av Peugeot-bilene har de kjøpt to Mercedes Viano og en stor MAN som skal brukes som servicebiler – og «tonnevis av deler».
Mekanikerne skal læres opp av Peugeot. Noen av de gamle fabrikkfolkene går faktisk over til det nye laget. Det hele, bil og service, er beregnet på utleie, så de har ingen førere selv.
Det første løpet de skal delta i er Silkeveien-rallyet, fra Kina til Russland i juni.
Men lenge før det skal en annen av det originale 3008 DKR i sving.
På tross av at fabrikken er ute nå, blir det Dakar på i hvert fall en av dem i 2019 også.
Det er den gamle reven, Sebastien Loeb, som har funnet en bil som han har meldt på, med Red Bull som sponsor. Like greit det – så slipper de å dekorere den på nytt.
Loeb kjørte Peugeot i årets utgave også, og lå som nummer to da de måtte bryte på den tøffe SS5. Carlos Sainz og Lucas Cruz brøt imidlertid ikke, og brakte sin 3008 inn på førsteplassen.
Loeb tar med seg annenføreren sin, Daniel Elena igjen, og kommer garantert til å kjøre for å vinne. Akkurat som han gjorde i årets løp.
Han har ikke sagt noe om hva som skjer videre med denne bilen, men 44-åringen forsikrer at denne gangen starter han uten noe slags press, «jeg skal først og fremst ha det moro», sier han.
Og han vil sikkert gjerne ha en stor pokal også.