-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ikke maks sikkerhets-score for personvarebiler
For første gang har Euro NCAP kollisjonstestet en hydrogenbil, og Hyundai Nexo kom fra det med de maksimalt fem oppnåelige stjernene og uten sikkerhetsriper i lakken.
Euro NCAP har offentliggjort resultatene fra siste testrunde, og om du er blant dem som har kjøpt eller bestilt Hyundais nye brenselcellebil Nexo, så kan du være sikker på at du er så godt beskyttet som det lar seg gjøre i en personbil i denne størrelsen om det skulle smelle.
Euro NCAP fant svært lite å pirke på og nevner bilen spesielt i oppsummeringen av testrunden.
Full score, altså fem stjerner, ble det også til Mercedes nye A-klasse, oppgradert Mazda 6 og Lexus ES.
Like bra gikk det ikke for Peugeot Rifter som endte opp med fire stjerner.
Euro NCAP konkluderer med at sikkerheten for dem som sitter inne i bilen er god om det smeller, men den frittstående testorganisasjonen måler også biler på i hvilken grad de er aggressive mot myke trafikanter og hvilke førerstøttesystemer de leveres med i standardpakken. Det er her Euro NCAP trekker poeng og tar bort den høyest hengende stjernen.
Siden Peugeot Partner er så godt som identisk med Citroën Berlingo og Opel /Vauxhall Combo, gjelder samme rating for de to sistnevnte.
Generelt har personvarebilene oppnådd dårligere score enn typiske personbiler, men etter at Euro NCAP begynte å inkludere dem i sitt testprogram, har bilprodusentene blitt tvunget til å bygge mer sikkerhet inn i biltypen.