-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Her er 8-serie Cabrio
Det er neppe noen tilfeldighet at BMW slipper våre fotografer så nær innpå en nesten ukamuflert bil – det tyder på en snarlig lansering.
Det er ingen hemmelighet at BMW 8-serie Cabriolet er nært forestående – BMW sendte selv ut bilder av en kamuflert testbil i og ved Las Vegas for et par uker siden.
Og nå har Automedia kommet over denne bilen ved BMW-hovedkvarteret i München.
Her er det ikke mye som overlates til fantasien, det er bare deler av hekken og koffertlokket som er kamuflert. Ja, så har de jukset litt med logoen, men ingen er vel i tvil om hvilket merke denne grillen tilhører?
Modellen på bildene er en M850i med 4,4-liters bi-turbo, akkurat som modellen den skal erstatte, 650i. Skjønt noen direkte erstatning blir den ikke – 8-serien er vesentlig mer påkostet og ditto høyere priset enn 6-serien.
Den lave frontspoileren med store luftinntak, sideskjørtene, den diskret hekkspoileren og de solide åpningene som hver skjuler to enderør, røper at dette er toppmodellen. Dermed kan du forvente tilsvarende ytelser som i coupéen med samme navn – 530 hk og 750 Nm.
xDrive med torque vectoring og 8-trinns sportsautomat blir standard, og du kan regne med at sprinten til hundre går på rundt fire sekunder.
Ut fra prisindikasjonene vi har fått på 8-serie Coupé regner vi med at 8-serien blir 15-20 prosent dyrere enn tilsvarende 6-serie, eksklusiv avgifter, men for det tillegget får du en større og vesentlig mer luksuriøs bil.
Av andre motorer har BMW foreløpig bare flagget at det kommer en 840d xDrive med 320-hesters diesel rekkesekser. Men det kommer nok flere varianter etter hvert.
Og så venter vi selvsagt på å få se en 8-serie Gran Coupé i all sin prakt – konseptbilen de viste i Genève antyder at vi kan glede oss.