-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Endelig: Nå skal EQ avdukes
Hva er dette med EQ i alle navn? Nå sist, Statoil som byttet navn og fikk inn de samme bokstavene som Mercedes av en eller annen grunn bruker som initialer på sine elbiler.
Kanskje får vi forklaringen på hvorfor EQ i morgen. Da skal nemlig Daimler presentere sin europeiske satsing på elektriske produksjonsbiler for første gang.
De har jo hatt elbiler før. I tillegg til at de også har klart å trekke frem en batteridrevet versjon fra bilens barndom, har de hatt en helektrisk B-Klasse en stund, og i Kina er de vel allerede i gang med sin generasjon to sammen med samarbeidspartnere.
For ikke å glemme: Smart har jo praktisert EQ ganske lenge allerede.
Men nå skal det være avduking i elbil-hovedstaden Stockholm, og det kan nok bli litt av en forestilling. De viste oss de første EQ-visjonene allerede for to år siden, på Paris-utstillingen, og de har «lekket» EQC-modellen jevnt utover dette året.
De har sågar sendt ut sine egne spionbilder siden det kanskje ikke kom mange nok på trykk via de «ekte» spionkanalene.
Daimler forteller om fire års utviklingstid og om 200 testbiler som har vært med på utviklingen. De føyer forresten til at 65 % av utprøvningene fremdeles har skjedd med virkelige biler på virkelige veier, mens bare 35 % har skjedd digitalt.
Les også: Mercedes viser kompakt elbil
Men nå er altså produksjonsmodellen rett rundt hjørnet, og vi skal møte alle spesialistene, og norske representanter, i morgen.
Jeg tror ikke det møtet kommer til å bli preget av lange pauser der jeg får problemer med å si noe, men det kan jo allikevel være – meget sannsynlig faktisk – at du har noen spørsmål jeg ikke har tenkt på. Kom med dem via denne lenken, så skal jeg gjengi svarene når jeg får ristet på hodet og sortert alle inntrykkene og all informasjonen.