Bertel O. Steen ønsker flere lyse hoder

Bertel O. Steen fortsetter jakten på digitale hoder, forteller en NTB-distribuert pressemelding fra konsernet.

Publisert Sist oppdatert

I vinter ansatte Bertel O. Steen 17 nye ledere og eksperter som er i full gang med å utvikle nye tjenester for framtidens bilbruk. Nå lyser konsernet ut ytterligere 21 spennende stillinger.

– Bilbransjen er inne i den største og mest omfattende transformasjonen noen gang. Vi kan eie bil, leie bil eller dele bil. Vi kan kjøre elektrisk, plug-in, bensin eller diesel. Bilen blir i økende grad koblet til nett og blir stadig mer selvkjørende. Og dette er bare starten. Bertel O. Steen har som mål å spille en viktig rolle og lede an i utviklingen av morgendagens mobilitetsløsninger, får vi vite.

– Det er store og spennende endringer som ligger foran oss. For selv om bilen er i endring, er en ting helt sikkert: Også i fremtiden vil vi ha behov for å komme oss fra A til B. Bertel O. Steen skal lede an i utviklingen av morgendagens mobilitetsløsninger, og da må vi jakte på de beste folkene. Dersom man vil være med og forme framtiden, en framtid som vil prege folks hverdagsliv, har man muligheten nå, sier konsernsjef Bjørn Maarud (bildet).

Det er nå det skjer, lover selskapet som også benytter anledningen til å gjenta fjorårets budskap om at «Den siste personen som tar lappen er allerede født».

– Vi er i full gang med den viktige omstillingen som bransjen står ovenfor, forteller annonsen.

– Med nye folk på laget kommer vi til å lansere nye konsepter for mobilitet, og vi er i dialog med både private og offentlige aktører for å utvikle tjenester som møter folks behov. I dag er folk tilkoplet gjennom sine smarttelefoner, bilene blir i økende grad tilkoplet nettet og vi ønsker å kople det hele sammen på en måte som forenkler kundens hverdag. Forbrukeren stiller nye krav, har nye behov og vi vil møte dem på deres premisser, sier Maarud.

Bertel O. Steen søker derfor etter stillinger som blant annet dette:

  • DevOps transformatør
  • UXlead
  • Front end lead
  • Business controllere
  • Senior financial controllere
  • SEO manager
  • Forretningsutviklere
  • Digital tjenesteutvikler
  • Front end utvikler
  • Analytikere

– Vi synes det er en utrolig spennende utvikling vi er inne i. Jeg håper at folk med den kompetansen vi søker også trigges av at det som skjer i bilbransjen nå er så revolusjonerende at de ønsker å gi sitt bidrag og være med på reisen, sier Maarud.

For andre som også syns dette er spennende, men ikke helt skjønner hva det dreier seg om, kan BilNorge.no supplere:

En DevOps Transformatør sørger for å legge til rette for at utviklingsteam kan jobbe så effektivt som mulig. Ett av målene er å oppnå prinsipper som kontinuerlig integrasjon og kontinuerlig leveranse.

En UXlead skal sette struktur for hvordan teamet skal jobbe, og velge metoder og prosesser for å sørge for at teamet leverer best mulig. Leaden vil i stor grad få påvirke hvordan man skal jobbe, hvordan arbeidsplassen skal se ut, hvem som bør ansettes og hvilken vei den nye avdelingen burde gå.

Front End dreier seg om møtepunktet mellom design og teknologi. I de stillingene må man være glad i å skape nye prosjekter og følge med på nye teknologitrender. Dessuten bør man faktisk jobbe effektivt og strukturert.

SEO dreier seg i første rekke om søkemotoroptimalisering men dessuten innholdsproduksjon og effektmålinger på web.

Resten er kanskje selvforklarende, dessuten må man vel kunne regne med at de som tror de er kvalifisert til noe av disse stillingene også forstår innholdet i dem.

Men vi andre som fremdeles jobber med noe så utdatert som bil, trenger kanskje en liten forklaring?

Powered by Labrador CMS