-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Heftige Audier på vei
Nedtellingen er i full gang hos Audi. A8, A7 og A6 er vist i ny tapning, men fortsatt gjenstår de mest potente familiemedlemmene.
Audi A8 kom i fjor, så fulgte A7 tidlig i år, før A6 er vist i begge sine karosseriformer, først som sedan og deretter som Avant. De første sedanene er på plass i Norge i disse dager, mens stasjonsvognene først kommer sent på høsten.
Foreløpig er ikke de mer muskuløse S-utgavene presentert, S6 og S7, men du får dem her – nærmest helt umaskert.
Disse mangler fortsatt litt finish, men to doble eksosrør er på plass på begge modellene. Fronten vil få større luftinntak, det kommer sideskjørt, diskret hekkspoiler på bakluka og diskret diffuser som sender luftstrømmene i ønsket retning.
Her finner du spionbilder av Audi S8 og RS7
Motoren i S6 og S7 blir trolig krympet sammenlignet med dagens modell. Forrige generasjon benyttet fireliters V8 med 450 hester, men her blir det etter all sannsynlighet en 2,9-liters twin turbo V6.
Denne motoren leveres allerede i RS5 og RS4 hvor den yter de samme 450 hestene som utgående S6 og S7 byr på, og den brukes også i Porsche Panamera 4S.
Den tredje bilen, som er litt mer maskert og bærer logoer som skal få deg til å tro at den er en vanlig A6 Avant, er slett ikke det.
Her skjuler det seg nemlig en RS6 Avant. Denne presenteres neppe før mot slutten av 2019.
Og idet vi skal publisere denne saken får vi tilsendt bilder av en fjerde bil – en lett kamuflert RS7, også den kamuflert som en vanlig A7.
Igjen er det eksosrørene, ovale og store nok til å romme en loff på hver side, som avslører hvilke modeller vi har med å gjøre.
Fronten er maskert, for her har Audi begynt å montere elementer som er spesialdesignet for RS-utgavene. Mer aggressivt enn på de øvrige A6- og A7-modellene, men langt fra ekstremt.
Nye fangere, diffuser, hekkspoiler så vel som lav front med store luftinntak i fronten for å kjøle ned mekanikken.
Det er kun kjennere som vil skjønne at det skjuler seg noe annet enn en vanlig A6 / A7 her. Skjønt lyden vil nok avsløre dem, om føreren er litt tung på høyrefoten.
Foreløpig er det uklart hva slags drivlinje Audi velger i RS6. Går de for en V8 som i dagens modell, eller velger de en mer fremtidsrettet løsning?
I så fall er det nærliggende å tenke seg at de henter over drivlinjen fra Panamera S E-Hybrid. Den har en samlet effekt på 680 hester og et dreiemoment på 850 Newtonmeter – ulempen er at batteripakken drar opp vekten.
Hvilken løsning Audi velger for RS6 og RS7, får vi neppe vite før om et års tid når bilene presenteres offentlig.