Citroëns kompakte SUV

I morgen skal vi møte Citroëns C5 Aircross for første gang i Europa. Er det noen spørsmål du vil stille om den, så kom igjen.

Publisert Sist oppdatert

Det er litt interessant med en bil som er bygget – skal vi si – motsatt vei.

Altså en som var ment for Kina og som debuterte i Kina – på Shanghai-utstillingen i fjor – og som er solgt der i ett år før den endelig hentes til Europa.

Betyr det for eksempel at designerne har tenkt Kina i første rekke, eller er det fremdeles mulig å lage kompromisser den veien. Altså slik at en Kina-bil kan passe for Europa, i stedet for motsatt? En Europa-bil som passer for Kina er jo den vanlige oppskriften.

Det er i hvert fall et av de spørsmålene jeg skal ha med meg i morgen når vi skal få en forhåndstitt på denne nye modellen.

Det er kanskje farlig å spå at dette blir den viktigste modellen for Citroën her hjemme, men med hybridalternativ og muligheter for firehjulsdrift og en størrelse og en oppskrift som plasserer den midt i sentrum for oppmerksomheten er det åpenbart at denne blir svært interessant både for kjøpere og selgere.

Vi har gått ganske nøye gjennom denne bilen tidligere, men det er mye vi ikke vet foreløpig.

Spesifikasjoner for Norge for eksempel. Hybrid-rekkevidde etter WLTP-målemetode. Priser, selvfølgelig.

Jeg skal få med meg hjem de informasjonene som foreløpig finnes, og så er det kanskje håp om å få med litt mer etter å ha snakket med de folkene som bygger og selger denne nye modellen.

Og, som sagt, det kan jo være ting du også gjerne vil ha svar på. Gi meg et hint, og jeg skal spørre videre.

Spørsmålene kan du sende her!

Powered by Labrador CMS