-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Audi hiver seg på trenden
Det er ikke gjort over natten å komme opp med en ny bilmodell, men nå svarer endelig Audi på tiltale fra BMW og Mercedes, ti år etter at BMW startet trenden.
Det er faktisk så mye som ti år siden BMW lanserte første generasjon X6. De fikk være alene i denne snodige nisjen en årrekke før Mercedes kom med sitt tilsvar gjennom GLE Coupé i 2015.
Og først nå følger Audi etter. Vi fikk en blå forsmak på Detroit-utstillingen i fjor, og deretter en knallgul oppfølger i Genève.
Informasjonen vi har går på at bilen skal i salg i siste kvartal 2018, men det er ikke umulig at vi får se den som produksjonsmodell allerede på Genève-utstillingen i begynnelsen av mars.
Her har i alle fall våre fotografer kommet over en nærmest umaskert bil under testing i Spania, og den viser at Q8 har fått med seg mye fra konseptbilene.
Den sportslige Q8 vil dele plattform og komponenter med Q7 som allerede er godt etablert i markedet. Så godt at den ifølge OFV var tredje mest solgte Audi-modell i Norge i 2017 med hele 1259 eksemplarer – hvorav 1210 ladbare hybrider med betegnelse e-tron.
Vi kan nok regne med at det kommer en ladbar Q8 også, men det vil også komme kraftige alternativer med bensin- og dieselmotor. Både S- og RS-varianter er sannsynlige i fremtiden.
Q8 får et noe mer kompakt fotavtrykk enn Q7, men på tross av den coupé-aktige taklinjen antyder Audi et rommelig interiør med «fire likeverdig komfortable seter».
Våre venner i Automedia har laget datamanipulasjoner av Q8 slik de forventer at den vil se ut, og de har også manipulert frem en RS-utgave. Den vil bli en diekte konkurrent til M-utgaven fra BMW og AMG-ene fra Mercedes.