-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Ladbar Volvo XC40
Den kompakte SUV-en Volvo XC40 kommer til Norge i mars, men neste år kommer utgaven som kan få nordmenn til å løpe mann av huse.
Da kommer nemlig XC40 som ladbar hybrid, og det blir sannsynligvis bestselgeren i det norske avgiftssystemet – forutsatt at du nøyer deg med forhjulsdrift. Denne kommer nemlig ikke med elektrisk firehjulsdrift som sine større søsken.
Les våre førsteinntrykk etter å ha kjørt XC40
Det er svenske Expressen som har fått bekreftet dette av Volvo, og de kan fortelle at modellen får betegnelsen XC40 T5 Twin Engine.
Nykommeren skal kombinere Volvos nyutviklede 3-sylindrede bensinmotor med elmotor, og T5-betegnelsen røper at den får mindre effekt enn T8 Twin Engine som i dag leveres i 60- og 90-seriene.
Hvor mye effekt eller hvor lang rekkevidde den får på ren eldrift, vil Volvo foreløpig ikke røpe. For å få fullt fradrag som ladbar hybrid i Norge må den fra 1. juli ha en rekkevidde på minst 50 kilometer.
Volvo avslører også at de skal bygge såkalte «milde hybrider» med 48 volts system. Disse blir ikke ladbare, men er aktuelle for alle Volvos modellserier.
Produksjonen av XC40 T5 Twin Engine starter ved Volvo-fabrikken i Ghent, Belgia i fjerde kvartal, noe som trolig betyr norsk lansering tidlig i 2019.