-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ringen-rekord, med henger
Litt over 12 minutter. Rundt Nürburgring. Kanskje ikke så mye å rope hurra for? Eller – dette var tross alt med to Porscher og tungt lastet henger.
Det er en tysk tilhenger-produsent som heter Moetefindt Fahrzeugbau som du sikkert finner på de store racing-utstillingene, men som du vil lete forgjeves etter på Europas caravan-messer.
Her er det nemlig folk som har spesialisert seg på spesialbil-bilhengere. Først og fremst for racerbiler, men de har da også spesialutgaver for klassiske versjoner.
Så har de åpenbart bestemt seg for å vise at det er ikke bare bilene på hengerne deres som kan gå fort, hengeren selv er ganske kapabel også.
Dermed har vi nok en rekord fra Nürbrugring. Men litt annerledes denne gangen.
Bak rattet i en Porsche Panamera Sport Turismo satt Patrick Simon – tysker, en av tre racerkjørende brødre. Denne broren har blant annet vunnet Formula Le Mans-serien for noen år siden.
Bak bilen hang en av Moetefindts racing-hengere, men i stedet for å ha med en racerbil om bord, hadde de surret fast en annen Porsche. En av de koselige en-sylindrede dieseltraktorene derfra, en type 108 Junior.
Og dermed dro de rundt.
Akkurat hvilken rekord som ble slått er vel ikke helt klart, det var i hvert fall ikke stasjonsvogn-rekorden, for den ble nettopp satt av en AMG E63 S som brukte 7.45.19 – men det var uten noe som hang bakpå.
Derimot viste Moetfindt nettopp at det tok under to minutter å få en SLS AMG opp på en FTP 235 henger, og sikre den. Det er vel også en rekord?
Kanskje noen også en dag vil fortelle oss hvor raskt det går an å gjøre Ringen med en Porsche Junior 108.