-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
November er talt opp
Det ble tett i kampen om å være Norges største bilmerker i november. En ren elbilleverandør knep femteplassen.
Volkswagen var ifølge tall fra OFV Norges største bilmerke i november, som de stort sett har vært i hele år. Men de slo bare Toyota med et halvt prosentpoeng denne måneden.
Kampen om den siste pallplassen var også tett – der skilte det kun 26 biler mellom BMW på tredje- og Volvo på fjerdeplassen.
Femteplassen gikk til Tesla med neste 1000 biler – fordelt på 501 Model S og 495 Model X.
Personbilsalget i november endte på 13.743 biler, en økning på 4,2 prosent fra samme måned i fjor med like mange registreringsdager.
Selv om det er nedgang for bensinbilene, utgjør disse fortsatt 24,3 prosent av totale antall registreringer. På andreplass følger ladbare hybrider med 22,6 prosent mens dieselbilene nå er nede i en markedsandel på 21,1 prosent.
19,7 prosent av de som kjøpte ny bil valgte en elbil mens hybdridandelen (uten stikkontakt) er på 13,4 prosent.
84,6 prosent av de vanlige hybridene kommer fra Toyota og Lexus som lenge var alene med denne biltypen, men her finner nå også modeller fra Kia, Suzuki, Hyundai, Ford og BMW.
Brukket ned på modeller er Golf suveren på toppen, nå foran RAV4 og de to Tesla-modellene. Blant de rene elbilene topper Tesla-modellene, med god margin til Golf på tredjeplass, én bil foran BMW i3.