-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Skoda Karoq skal koste fra 309.000
Med startpris på 309.000 kroner er Skoda ganske langt unna å sjokkprise den nye SUV-en Karoq. Skodas ambisjon er likevel å gjøre Karoq til en storselger i kompaktklassen neste år.
Skoda er klar til å lansere Karoq, en 32 centimeter kortere variant av den suksessfulle SUV-en Kodiaq. Prisen starter på 309.000 kroner med kun forhjulsdrift, mens den rimeligste firehjulstrekkeren koster fra 401.000 kroner.
Trekk også paralleller til VW Tiguan, en litt større fetter av Karoq, men bygd over akkurat samme tekniske MQB-lest.
Karoq erstatter Yeti og er med lengde på 4,38 meter like stor utvendig som Nissan Qashqai (Europas klart mest kjøpte SUV) og Toyota C-HR.
Fordi europeiske kjøpere i liten grad etterspør firehjulsdrift, vil Karoq primært være en framtrekker som også tilbys med drift på alle hjul. Derfor leveres kun tre av de fjorten prisede modellene med 4x4.
Hvor viktig 4x4 blir i Norge vil tiden vise. Fordi Norge skiller seg klart fra resten av Europa i forhold til å velge 4x4 drivlinjer, regner Skoda med at 150 hk/diesel/4x4 og DSG automat blir bestselgeren. Den koster fra 424.000 kroner.
Skodas ulempe er at bilen ikke leveres med elektriske drivlinjer. Det kan bremse salget.
Skoda står uten tvil for suksess. Enkle, funksjonelle og ganske stilfulle biler har slått an hos mange og gjort Skoda til et betydningsfullt bilmerke i Europa og det sjette største i Norge, opp to plasser fra i fjor.
Prisene er basert på gjeldende satser for engangsavgift.
2 WD | Ambition | Style |
1,0 TSI 115 hk 6M | kr. 309.000 | |
1,0 TSI 115 hk 7/DSG | kr. 332.500 | kr. 351.500 |
1,5 TSI 150 hk 6M | kr. 365.500 | kr. 384.500 |
1,5 TSI 150 hk 7/DSG | kr. 385.500 | kr. 404.500 |
1,6 TDI 115 hk 6M | kr. 323.500 | |
1,6 TDI 115 hk 7/DSG | kr. 346.500 | kr. 365.500 |
2,0 TDI 150 hk 7/DSG | kr. 420.000 | |
4 WD | ||
1,4 TSI 150 hk 7/DSG | høst 2018 | høst 2018 |
2,0 TDI 150 hk 6M | kr. 401.000 | |
2,0 TDI 150 hk 7/DSG | kr. 424.000 | kr. 443.000 |
2,0 TDI 190 hk 7/DSG | juni 2018 | juni 2018 |