-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Lokari lever!
Husker du det lille ekstra som Lada-imporøren Konela Bil AS fristet med i sine Lada-annonser? Lokari innerskjermer, av finsk plast og mot rust. Egentlig en ganske så fiks løsning, som sikkert forlenget livet for masse russer-Fiater på norske skilter.
Ryktet ble så bra at mange bileiere valgte å selv ettermontere spesielt tilpassede Lokari-innerskjermer på andre biltyper også. Noe av det geniale med dem var at hjulhusene fikk et lukket hulrom der luften ble presset inn i forkant under kjøring, slik at det oppsto et overtrykk som stengte for smuss og blåste vekk fuktighet. Og så dempet de hjulstøyen merkbart. Men det var viktig å ikke la bilen bli stående lange perioder i ro etter kjøring i saltlake – da kunne de lukkede rom svertimot generere rust!
Ettersom årene gikk ble det lengre mellom Ladaene og stillere om Lokariene. Hvilket bl.a. har med å gjøre at avstanden mellom hjul og hjulhus har blitt stadig trangere jo nyere bilene har blitt.
Men det finnes fortsatt en del unntak, spesielt i bakre hjulhus er det ennå ganske mange muligheter for å få klemt på plass en plastbue mellom søla og metallet. Ja, selv 1960-talls modeller fra Ford, Mercedes-Benz, Mini og Volvo har en fair sjanse til å få tak i et sett Lokari som passer.
I dag er det Hønefoss Steam & Antirust som er norgesimportør av Lokari.